مردان إيراني در اتاق زايمان
مردان إيراني در اتاق زايمان

به منظور كاهش درد زنان و ترویج روش‌های زایمان بدون درد، از این پس مردان ایرانی شاهد تولد فرزندانشان در شماری از بیمارستان‌های كشور خواهند بود
به منظور كاهش درد زنان و ترویج روش‌های زایمان بدون درد، از این پس مردان ایرانی شاهد تولد فرزندانشان در شماری از بیمارستان‌های كشور خواهند بود. این مطلب در همایش «روش‌های زایمان بدون درد با حضور همسر» در تالار ابن‌سینای مشهد اعلام شد كه در آن حدود 400 نفر از زوجین و علاقه‌مندان حضور داشتند.
خانم ناهید قربانیان مشهدی، نایب‌رییس جمعیت مامایی خراسان رضوی در همایش یادشده گفت: در كشورهای غربی حضور همسر در انجام زایمان از مدت‌ها پیش در حال انجام است، زیرا این امر هم باعث آرامش مادر در حین وضع حمل شده و هم اثرات روانی مطلوبی در نقش پدر شدن مرد دارد. وی افزود: طی سال‌های اخیر در راستای ترویج روش‌های زایمان بدون درد در ایران قدم‌هایی برداشته شده، به‌طوری‌كه هم‌اكنون زایمان با حضور همسر، زایمان در آب و یا استفاده از گاز انتونكس در برخی بیمارستان‌های كشور به‌صورت آزمایشی در حال انجام است. وی جزییات بیشتری از اجرای این طرح و محل اجرای آن را بیان نكرد.

قربانیان، نهادینه كردن راه‌های زایمان بدون درد را از راهكارهای مهم كاهش شیوع سزارین در جامعه خواند و تصریح كرد: تمرینات ریلكسیشن (انجام حركات عضلانی و تنفسی خاص)، صوت‌درمانی، عطردرمانی، هیپنوتیزم، استفاده از گاز «انتونكس»، زایمان در آب، انواع ماساژها و حضور همسر در حین زایمان از شناخته‌ترین روش‌های زایمان بدون درد است. وی درباره استفاده از گاز انتونكس گفت كه این ماده، مخلوطی از گاز اكسیژن و N2o است، در این روش یك عدد ماسك كه به كپسول متصل است، به بیمار داده می‌شود و بیمار قبل از درد شروع به تنفس می‌كند. قربانیان استفاده از این روش را راحت، بی‌خطر، بدون عارضه و قابل گسترش و با كمترین هزینه دانست و گفت: طبق ارزیابی انجام‌شده، این گاز هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته و حتا باعث اكسیژن‌رسانی بهتر به جنین و مادر می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:مردان إيراني در اتاق زايمان,حضوراقایان دراتاق عمل, | 16:36 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.